דו"ח המינהלת בפורמט PDFנוכחים: אסי, אסנת, סיגל, בני, חובב, נטע, אורן, גנית, מאיה, יעל, עירית ורותם .
הגיל הרך :
בהמשך לישיבות שהיו בנושא פיצול הקבוצה של גן רימון בשנה הבאה, יצא להורי הגנים רקפת ורימון מכתב המסביר שההנהלה ומנהלת החינוך יחד מתכווננים למהלך בו גם גן רימון יהיה גן דו גילאי.
התקיימו שיחות עם כלל ההורים ו 3 משפחות החליטו להשאיר את ילדיהם עוד שנה בגן. כךשכבר בשנה הבאה גן רימון יתחיל לפעול במתכונת דו-גילאית .
אסנת וסיגל ישבו יחד על התקציב לקראת שנה הבאה. דייקו סעיפים רבים ועדכנו סעיפים כמוהעלאות שכר, השתלמויות מקצועיות על מנת לבסס את התמקצעות הצוותים שלנו .התקציב צריך להיות מוצג במזכירות ולקבל אישור .
מעגלי השיח שהתקיימו לפני כ 3 שבועות עם כלל חברי הקהילה היו מאוד חשובים ומרגשים.בשיחות הוצפו הרבה מאוד נושאים חשובים שהיינו רוצים לשים עליהם את הדגש, וכן ערכים שאנחנו רוצים לחזק במערכת החינוך שלנו. תודה רבה לכל מי שלקח חלק .
החינוך הבלתי פורמלי :
הועלתה בקשה להשוואת תנאי התשלום של הנערות שעובדות בחינוך החברתי לאלה העובדות בגיל הרך. הועלה צורך לקיים דיון בנושא עבודת הנוער בשכר בכל ענפי הקיבוץ.חובב הציג את האתגרים של חוסר בכוח אדם במרכזים.
הועלתה בקשה לדון במבנה השבוע במרכז הבוגר בהתאם לשינוי במספר הילדים, התגבש צוות שידון בשני הנושאים במהלך השבוע הקרוב
נוכחים: אסי שצ‘ופק, נטע אלעד, אורן פוקסבר, גנית נאור, מאיה רוקח, יעל ליטמנוביץ‘, אסנת וארון, מאיה רוקח, מאיה פרגן.
נדרשים לקבל החלטות - גם לטווח קצר בהווה עד סוף שנה וגם לטווח הארוך.
בשמחה רבה אנחנו מעדכנים שסיגל צפויה לחזור ב 15/8 לניהול מערכת החינוך שלנו. כמובן שהיא כבר מיודעת במתרחש ומעורבת בהכנות לקראת השנה הבאה. בשבועות הראשונים אסנת תישאר לצד סיגל על מנת לוודא שהשנה תיפתח בצורה המיטבית.
מצב כוח האדם ממשיך להוות אתגר משמעותי לפתיחה סדירה של המערכת (גלי הקורונהוהשביתות והעיצומים של המורים). נעשים מאמצים לגיוס עובדים לשנה הבאה ע"י מאיה ממשאבי אנוש, אסנת מנהלת החינוך ו עדי בן סיני – עד כה נערכו לא מעט ראיונות ואנחנומקווים לטוב,
מתוך הבנה של הקשיים הגדולים והפעלת המערכת בחודשי הקיץ בצוותים חסרים אנו שוקלים מתן בונוס לעובדות לפי קריטריונים שיקבעו מראש.
בהמשך לכך ומתוך רצון לשלב את הנוער בעבודה בקיבוץ כערך כבר עתה מיקה, נגה, אדווה, רות, שירה ושיר, משולבות באופן קבוע בסידור העבודה בגנים, אנחנו נהנים מעבודתן והן תורמות למערכת ולפעילותה באופן רציף.
על מנת לשמור על יציבות במערכת הוחלט על סגירת ימי שישי עד לסוף שנת הלימודים, כמו כן בעקבות המצוקה והרצון לשמור על המשך פעילות ייתכנו ימים בהם נקיים את המערכת בתקינת חירום (מספר נמוך של מטפלות מהתקן הקיבוצי פר ילד) ובשילוב הנערות העובדות עם הצוות הקבוע.
לאור הקשיים הגדולים שחווינו השנה, בארץ כולה וכאן בנחשון, בנוסף על התהליכים המתרחשים בקהילה ומתוך הבנה שהחינוך הוא לב ליבה של הקהילה הוחלט לקיים מעגלי שיח.
לשמוע את הקהילה להקשיב לערכים שעולים מתוכה ולשלבם בתוכנית העבודה לשנה הבאה.
לאחר המפגשים יצא סיכום לכלל הקהילה על מנת לשתף בממצאים.
פרוטוקול ישיבת מינהלת-חינוך מספר 3 ב-10 בנובמבר
נוכחים: אסי, חובב, סיגל, אורן, נטע, טליה, גנית, מאיה ועירית.
תקציב חינוך במערכת-הגיל-הרך ובחינוך-החברתי – עדכון ראשוני
דווח ע"י סיגל וחובב על גירעון צפוי בסוף שנת-הכספים 2021. עד כה התקציב נבנה על-פי שנה-קלנדרית, בעוד ההתנהלות בפועל היא על-פי שנת-לימודים - מה שיוצר קושי בהערכה של מספר המשתתפים (הכנסות) לעלויות הכרוכות בניהול המערכת (הוצאות).
החלטה: נפעל להתנהלות על-פי תקציב שנה"ל, ושבהנה"ח יעשו התאמות נדרשות
ריבוי הסטאטוסים של האנשים בקיבוץ ומחיר שונה לכל סטאטוס וביחס ישיר הקטנת ההכנסות למערכת-החינוך.
החלטה: נפעל לכך שמערכות-החינוך תקבל את התשלום המלא מכל משתתף והמשתתפים יקבלו החזרים באמצעות מערכת המיסים על-פי הסטאטוסים של כל אחד מהם.
סיבסוד הקהילה: בכל שנת-תקציב יש סעיף סיבסוד הקהילה את מערכת-חינוך שלא בא לידי ביטוי אלא בסוף שנה.
החלטה: גובה סעיף הסיבסוד יוחלט בתחילת השנה ויירשם כהכנסה בתקציב מערכות-החינוך.
חובב עדכן על עלייה במחירי ארוחת הצהריים, המשך דיון מפורט על התקציב יתקיים בפגישה הבאה.
"תוכנית ניצנים" בגיל-הרך
התוכנית היא של משרד-החינוך ונועדה לסיבסוד קייטנות בחגים סוכות, חנוכה ופסח, וגם בחופש-הגדול, לגנים ולבי"ס-של-החופש-הגדול - ומיועדת לגני משרד-החינוך ולכיתות א‘ ו-ב‘. מאחר וגני-הילדים וכיתות א‘-ב‘ בנחשון ממילא פועלים בחופשים, הוחלט להצטרף לתוכנית - במטרה לייצר הכנסה נוספת למערכת, ובניסיון לצמצם את הגירעון הצפוי ללא שינוי בתשלומי-ההורים.
ימי-פעילות מרכז-בוגר – המשך דיון
חובב דיווח על המשך הדיון בסוגיית סגירת המרכז-הבוגר בימי שלישי, בשל מיעוט המשתתפים ולאור ההצהרה בתחילת השנה על פתיחה זמנית ביום זה. הדבר יוצר בעיה בעיקר לכמה ילדים מכיתה ד‘ מנווה-שלום בימי שלישי. חובב עדכן על מפגש עם ההורים, ההנהלה ונציגי המינהלת בנושא.
החלטה: לאשר את הסגירה, ולהעביר את האחריות למציאת פתרון בימי שלישי להורים הבודדים שהדבר מהווה עבורם בעיה.
הסעות מועצה-אזורית-יואב למוסד-צפית
המועצה מתנגדת ללימודי נחשון ב"צפית" ולכן מערימה קשיים רבים, בעיקר בכל הנוגע להסעות. הבעיה העיקרית כרגע היא האיחורים בהגעה, באיסוף וגם בפיזור, וההתעקשות בהחזרה לעלות קודם לנווה-שלום ורק אח"כ להוריד את נחשון.
החלטה: מאיה רוקח תיצור קשר עם האחראי על ההסעות ותנסה להגיע איתו להסכמה, בקשר לאיחורים ולסדר ההורדה של התלמידים ליישובים השונים.
עדכון מצב השומר-הצעיר - המשך דיון
דווח שהשמו"צ השנה מתפקד, ברמת ה‘קומונרית‘ וה‘שינשינית‘ וברמת המדריכים. הצוות שנבחר ללוות את השמו"צ לא רואה צורך במציאת חלופה ומעדיף מסורתית להישאר בשמו"צ, ולמצוא את הדרך לייעל ולשדרג את רמת ההתנהלות.
החלטה: להעלות את הנושא לדיון במפגש הבא ולעקוב אחר דיווחי הצוות המלווה
נוהלי-עבודה במינהלת והקמת צוותי-עבודה
המינהלת תחולק לצוותי-דיון כדי לבנות חזון למערכת-החינוך, בנוסף לדיון בנושאים השוטפים. לצוותים השונים יוזמנו גם נציגי הורים מהקהילה לפי שיקול הדעת של כל צוות. החלטה ראשונית על מבנה הצוותים :
הגיל-הרך - נטע אלעד; חינוך-בלתי-פורמלי - אורן פוקסבר, עירית פלג, טליה טובול, מאיה מנשה-רוקח; עבודת בני-נוער - גנית שניר; צוות למציאת תחליף לשמו"צ - אין מתנדבים כרגע.
לאחרונה אנחנו עמלים על גיוס שני מנהלים חדשים למערכת החינוך - גם לגיל הרך וגם לחינוך הבלתי-פורמלי. אנחנו רואים את סבב הגיוס הנוכחי כהזדמנות להתחדשות והצעדת המערכת קדימה באופן שיאפשר לנו להתמודד עם האתגרים הרבים שהמציאות החברתית והכלכלית יוצרת עבורנו.
סבב הגיוס מתחבר לתהליך אסטרטגי כולל במערכת החינוך שמנהלת החינוך מבקשת להוביל. אנחנו מתניעים תהליך חשיבה ועשייה שיאפשר לכל חברי הקהילה להיות מעורבים בעיצוב מערכת החינוך כך שתשקף את הערכים והאיכויות שאנחנו שואפים אליהם. במסגרת תהליך זה נערוך בירור משותף של העקרונות הפדגוגיים והפרקטיים שאנחנו רוצים שינחו את התנהלות המערכת, נעבוד בצוותים על נושאים שדורשים התייחסות מעמיקה, ונבנה מתווה שהוא בר-קיימא מבחינה כלכלית ומבנית ויאפשר למערכת את היציבות והחדשנות גם יחד.
כדי שהתהליך יוכל לצאת לפועל ולהיות משמעותי הכרחי שחברי קהילה - גם הורים לילדים שנמצאים במערכת אבל גם חברים ותיקים שיש להם ניסיון ופרספקטיבה , ייקחו חלק פעיל בתהליך כדי שנוכל יחד לעצב את העקרונות הצורות והתכנים שיכתיבו את דמות המערכת. במידה ואתם מעוניינים להצטרף ולהשפיע כתבו לעופר הודעה.
בברכה,
מנהל הקהילה : עופר נאור. חברי מנהלת החינוך : ריקי כהן, יעל ליטמנוביץ, אסי שצ‘ופק, אורלי שיר, נעמה טל/בז‘רנו, פליקס מלול.מנהלת הגיל הרך : שושי.